გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთლის გეგმის ნიმუშიN 3
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის ჩატარების დღე: 20  მარტი  2017 წელი
სკოლა სსიპ ქალაქ თბილისის  N 159 საჯარო სკოლა               კლასი: VIII კლასი
მასწავლებელი:ირა  დანელია           საგანი: სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება
გაკვეთილის ძირითადი   თემა/საკითხი და ქვესაკითხები:- რა ნიშნავს ტერმინი „სამოქალაქო თავდაცვა“ ?
ძირითადი სასწავლო რესურსები:ფეროვან წებოვანი ფურცლები, ფლივჩატის ფურცელი, მარკერი ორი ფერის  პროექტორი დალეპტოპი
გაკვეთილის სვლელობა   (აქტივოვევის აღწერა):

A  გამოწვევა : მოსწავლეებთან შეგვაქვს კითხვევები მოსწვლეეი ერთვებიან დისკუსიაში და თავიანთ პაუხს ჩამოწერენ ფლივჩატის ფურცლბზე.
დრო
5წუთი
B.ცოდნის კონსტრუირება:  მასწავლებელი ისტის გამოყენებით აწვდის ახალ მასალას და განიხილავს მოსწავლეებთან ერთად 
დრო
15 წუთი
C გამთლისნება /რეფლექსია : მოსწავლეები ამოწმენ ფლივჩატის ფურცლებზე დაწერილ პასუხებს და განიხილავენ თუ რომელია სწორი პასუხი

დრო
10წუთი
მასწავლებელი მოსწავლეეს აძლევს  ტექსტს წააკითხად ახალი მასალიდან და აძლევს დავალებას შეავსონ მის მიერ დარიგებული ფურცლები
10წუთი
ახალი მასალის გაანალიზბა და სწორი პასუხების განხილვა
5 წუთი

მოსწავლის ცოდნის შეფასება/შემოწმბა

საფ.VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს ერთმანეთს საქართველოსათვის დამახასიათებელი საგანგებო სტუაციების არსი გამომწვევ მიზეზებსა და შესაძლო შედეგებს.
უსაფ.VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია საგანგებო სიტუატუაციებში მოქმედებისა და ქცევის წესების ცოდნის გამოვლენა.


ეროვნული  სასწავლო გეგის პუნქტები

საგანგებო სიტუაციები და უსაფრთხოება:  საგანგებო სიტუაციების არსი, მათი გამომწვევი მიზეზები, კლასიფიკაცია და მათთან დაკავშირებული ძირითადი ცნებები და განზომილებები. საგანგებო სიტუაციების თავიდან აცილებისა და შესაძლო შედეგების შერბილების ღონისძიებები. საგანგებო სიტუაციებში მოქმედებისა და ქცევის წესები.
საქართველოსთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი და ტექნოგენური ხასიათის საგანგებო სიტუაციები: საგანგებო სიტუაციების დახასიათება. მათი კლასიფიკაცია და მათგან გამოწვეული დამაზიანებელი ფაქტორები. ეკოლოგიური წონასწორობის დარღვევასთან დაკავშირებული საგანგებო სიტუაციები.
ტოპოგრაფია და ნავიგაცია:  ტოპოგრაფიული რუკების დანიშნულება, კლასიფიკაციადანიშნულებისა და მასშტაბების მიხედვით. მანძილების გაზომვა რუკაზე. წერტილების მონიშვნა კოორდინატების მეშვეობით რუკაზე და წერტილების კოორდინატების განსაზღვრა.  რელიეფის ტიპიური ფორმებისა და დეტალების ამოცნობა რუკებზე, სიმაღლეებისა და დახრილობების გაზომვა, ხილვადობის დადგენა. აზიმუტებით მოძრაობა მოცემული კუთხეებისა და მანძილების მეშვეობით და წინააღმდეგობის გარს შემოვლა. გლობალური პოზიციონირების სისტემების (GPS) საფუძვლები, თვითგადარჩენის ღონისძიებებისა და მოქმედებების შესწავლა.



გაკვეთილის გეგმის ფორმა/სქემა






გაკვეთილის  მთავარი თემა



გეოლოგიური სახის  საგანგებო სიტუაცი
გაკვეთილის მთავარი თემა შეიძლება განვსაზღვროთ:


სწავლების საფეხური
რომელ კლასში არიან მოსწავლეები?


მოსწავლეთა პროფილი
მოსწავლეები არიან VIII კლასში (საბაზო საფეხური

კლასში არის 30 მოსწავლე
კლასში არ არის განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროების მქონე მოსწავლეები




გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა


მოსწავლეებმა უნდა  შეისწავლონ როგორ აირიდონ/ და შეამცირონს გეოლოგიური სახის  საგანგებო სიტუაციების დროს     გამოწვეული  საფრთხე
ოგორ შეუწყობს ეს გაკვეთილი ხელს მოსწავლეებს ცოდნისა და უნარ-ჩვევების დაუფლებაში?






გაკვეთილის მიზნები და შედეგები

მოსწავლეები შეისწავლიან უსაფრთხოების ქცევის წესებს . უსაფრხოების დაცვის საშუალებებს.
  როგორ შეამცირონ რისკები გეოლოგიური საგანგებო სიტუაციის დროს
და როგორ არ უნდა ჩავარდნენ პანიკაში
ოსწავლეთათვის თანამშრომლობის პოზიტიური მხარეების ჩვენება საერთო პროექტზე მომუშავე პარტნიორთა შერჩევის პრინციპებისა და თანამშრომლობის წესების შემუშავება მოსწავლეებთან ერთად მუშაობის პროცესში შსაძლო კონფლიკტის მართვის წესების გაცნობა პროექტის განხორციელებისას მოსწავლეთათვის შესაძლო პარტნიორების ფუნქციერების გაცნობ

წინასწარი ცოდნა




მოსწავლეებმა კარგად იციანი წინა გაკვეთილზე ახსნილი ბუნებრივი სახის საგანგებო სიტაციები  კეროდ (გეოფიზიკური სახის საგანგებო სიტიაცია)
  და ამ სიტუაცის დროს მოქცევის წესები რაც მოსწავლეს დაეხმარება უკეთ აითვისოს ახლა მასალა





შეფასების საგანი და პროცედურები


მოსწავლეები შეფასდებიან წინასწარ მომზადებული რუბრიკების მეშვეობით



სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები


მასწავლებლის წიგნი , დამხმარე მასალები, მოსწავლის წიგნი, სამოქალაქო თავდაცვის და უსაფრთხოების რვეულები,  კალამი,
ნეტ-ბუკი და ბროექტორი მასალის ასახსნელად
რა მასალაა საჭირო? რომელი წიგნებით ვისარგებლოთ? რამდენად შეესაბამება შერჩეული ტექსტები მოსწავლეთა კითხვის უნარებს?
ხომ არ შემიძლია საკითხის დამუშავებაში საინფორმაციო ტექნოლოგიების ინტეგრირება? როგორ? რა ტექნიკა და დამხმარე ინსტრუმენტები დამჭირდება (მაგ., კომპიუტერების რაოდენობა, პროექტორი, კოლბა და ა.შ.)? რა კომპიუტერული პროგრამა (მაგ., MS Word, PowerPoint და ა.შ.) დამჭირდება?



გაკვეთილის მსვლელობა
ì  საორგანიზაციო ნაწილი მოსწავლეთა გაცდენები საშინაო დავალებების შემოწმება,  5 წთ
ì  შეფასება კითხვებით გავიმეოროთ ძველი გაკვეთილი
მაგალითად:
1.რა არის სტიქიური უბედურება?
2. რა არის ერიანი საგანგებო სიტუაციების სატელეფონო ნომრის მისია და უპირატესობა?
3. რომელი წელს შეიქმნა საგანგებო სიტუახციების მართვის დეპარტამენტი?
4. ჩამოთვალეთ გეუფიზიკური  სახის საგანგებო სიტუაცია?   10 წთ.
ì  გადასვლა ახალი გაკვეთილის
ახალი გაკვეთილის ახსანა პრეზენტაციის გამოყენებით  10 წთ
ì  მასწავლებელი წინასწარ მომზადებულ დავალებას აძლევს მოსწავლეებს საგანგებო სიტუაციის შესახებ  და მოსაფიქრებლად აძლევს 5 წუთს
ì    აინტერესებს თუ როგორ მოიქცევიან საგანგებოს იტუაციის დროს.  10
ì  საშინაო დავალების მიცემ  5წთ







No comments:

Post a Comment

     CV                             პირადი ინფორმაცია saxeli ira gvari danelia დ abadebis TariR...